FA / EN

رافائل میناسکانیان

 

رافائل میناسکانیان هنرمند مشهور بین المللی پیانو و استاد موسیقی کلاسیک برجسته ایران است. وی تحت تدریس معلمان و آهنگسازان برجسته ی بین المللی همچون امانوئل ملیک اصلانیان و مدرس دانشگاه یو سی ال ای ایوب زرکو در لس آنجلس و کارل الریش اشنابل در ایتالیا و لونا کابوس در لندن و مدرسه موسیقی جولیارد در نیویورک مطالعه و تحصیل کرده است.

رافائل میناسکانیان در خانواده ای صمیمی در تهران متولد شد، وی موسیقی را از سن 6 سالگی شروع کرد و در سن 10 سالگی اولین حضور وی را بر صحنه اجرا رقم زد، کمی بعد شاهد اجرای وی در اولین رسیتال پیانو تلویزیونی در ایران بودیم، در ادامه رافائل زمان خود را بین مدرسه و موسیقی تقسیم کرد تا مهارت های فنی خویش را ارتقا دهد و همزمان به حضور در اجراهای تلویزیون و صحنه زنده پرداخت. پس از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان وی با هدف تحصیل برای پزشکی به آمریکا رفت اما ایوب زرکو او را تشویق کرد که انرژی خود را بر موسیقی متمرکز کند.
در طول دهه های گذشته رافائل به ادامه تدریس و اجرا به صورت تکنوازی، اجراهای گروهی و ارکستر در ایران، آمریکا، کانادا، اروپا، و ارمنستان پرداخت.هنرآموزان رافائل همواره از دانشگاه های بالا رتبه ای همچون ایندیانا، جولیارد، کالج سلطنتی موسیقی لندن و بسیاری دیگر دانشگاه های آمریکا و اروپا اخذ پذیرش می کنند.علاوه بر در نظر داشتن برنامه زمانی شلوغ او در حوضه تدریس و اجرا، رافائل به صورت سخاوتمندانه، برای تأمین منابع انسان دوستانه و آموزشی هنر خود را به اشتراک میگذارد.
سبک نوازندگی منحصر به فرد آقای میناسکانیان موجب شده که تحسین منتقدان در همه جا برانگیخته شود که در وصف فعالیت وی شاهد اصلاحاتی همچون "وضوح تمام نشدنی" "بسیار با استعداد" "هیجان انگیز" "شاعرانه" و "به یاد ماندنی" از طرف آنها هستیم.